Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out
Blog ini hanyalah artikal semata-mata. Ianya ada yang ditulis dan ada yang diambil dari sumber-sumber yang dipercayai (Sebelumnya saya mohon maaf jika saya mengambil artikal ini tanpa izin yang empunya). Sekiranya ada kesilapan atau ketidakpuasan mengenai artikal ini harap dimaafkan, diberi komen atau cadangan. Semuga sedikit sebanyak ianya dapat berkongsi dan memberi ilmu pengetahuan kepada kita yang sedang mencari " ILMU " untuk manaafat diri dan sahabat-sahabat kita ... terima kasih.

19 Jun 2010

Semuanya hanya sementara...

19 Jun 2010

agaknya tauke tu menangis tak?

kenalkah kita pada bangunan ini ......... orang yang sebaya dengan saya mungkin mengenalinya ....


masa kecil2 dulu, siapa yang dapat pergi ke kuala lumpur , memang bertuahlah rasanya. Kuala Lumpur tu rasanya jauuuuuh sangat-sangat, dan besar sangat kotanya.
sekarang pun besar juga.
kalau ada lawatan ke kuala lumpur,
membuak dada nak ikut.
sebab nak pergi ke muzium negara, tugu negara, zoo negara, stadium negara dan.. segala macam negara ada kat kuala lumpur.
bila dah sampai,
tempat yang pasti makcik2 nak pergi ialah Jalan Tuanku Abdul Rahman,
sebab ada Globe Silk Store.
Famousnya kedai kain ni waktu itu hinggakan waktu cuti sekolah, sesak giler.
nak naik ke atas, lif nya ada perempuan-perempuan muda yang menjaga.
sebab takut orang berebut-rebut naik.

saya rasa,
tauke Globe Silk Store masa tu memang kaya raya lah...
selalunya beli apa kat Globe ni??
beli kain baju dan banyaknya membeli kain langsir lah.

saya sempat juga melihat kejatuhan empayar Globe.
Bila kompleks Sogo berdekatan dan kompleks-kompleks di Bukit Bintang naik perlahan-lahan,
populariti Globe pun makin malap.

Masa itu dalam hati saya berkata-kata:

"Nasib baik saya bukan tokey Globe... Mesti sedih menengok empayar yang dibina oleh bapak kita habis di tangan kita"

semuanya hanya sementara...
sama-sama kita renungkan ...

0 ulasan:

Catat Ulasan