Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out
Blog ini hanyalah artikal semata-mata. Ianya ada yang ditulis dan ada yang diambil dari sumber-sumber yang dipercayai (Sebelumnya saya mohon maaf jika saya mengambil artikal ini tanpa izin yang empunya). Sekiranya ada kesilapan atau ketidakpuasan mengenai artikal ini harap dimaafkan, diberi komen atau cadangan. Semuga sedikit sebanyak ianya dapat berkongsi dan memberi ilmu pengetahuan kepada kita yang sedang mencari " ILMU " untuk manaafat diri dan sahabat-sahabat kita ... terima kasih.

05 Mei 2010

Kelmarin bukan untuk dikesali

05 Mei 2010
Tiba-tiba satu pertanyaan datang dalam diri kita, Ya ALLAH, dalam masa 8 tahun yang lepas, apakah yang telah kita lakukan dan adakah dalam tempoh 8 tahun yang lepas, kita telah melakukan sesuatu yang terbaik untuk diri kita dan juga masyarakat sekeliling.

Ya ALLAH, Adakah 8 tahun yang lepas itu adalah masa yang berkualiti untuk diri kita dan rakan sekeliling kita. Sekurang-kurangnya sahabat kita itu, dalam tempoh 8 tahun yang lepas, mempunyai 3 orang anak, sudah tentu beliau bahagia kerana dianugerahkan dengan cahaya mata sebagai penyambung zuriat.

Ya, kita menggunakan kaedah berhenti berfikir dengan berkomunikasi kepada ALLAH dalam apa jua yang kita ingin lakukan. Mengapa kita menggunakan kaedah berhenti berfikir? kerana kita sebolehnya ingin lari dari berada dalam frekuensi gelombang beta.

“ setiap manusia mempunyai takdir yang berbeza, jadi kita tidak perlu kesal dengan apa yang telah berlaku kelmarin, yang penting ialah apa yang sanggup kita lakukan untuk hari ini dan seterusnya “. Tanamkan azam untuk melakukan yang terbaik dengan penuh keikhlasan.

Inilah yang dikatakan bahasa alam. ALLAH telah menjawab persoalan kita, walaupun kita tidak berbincang atau bercerita tentang persoalan yang timbul tersebut dengan sahabat kita. Segalanya datang daripada ALLAH…

Sebenarnya kehidupan kita adalah berpandukan kepada kepercayaan kita bukan daripada realiti.

Realiti kehidupan kita sebenarnya adalah hasil daripada kepercayaan kita.
Persepsi kita juga adalah hasil daripada kepercayaan. – contoh org kaya terus berkerja untuk kejayaan kerana dia percaya ... kalau kita berpandukan pada reality, berhenti kerja sekarang

0 ulasan:

Catat Ulasan